و اما داستان :
از عائشه نقل کرده اند که گفت: زنى بنام سهله دختر سهل خدمت پیامبر(ص) آمد وگفت: اى رسول خدا(ص) سالم فرزند خوانده أبو حذیفه است که در خانه ما است، و من با سر برهنه و بدون پوشش در برابرش ظاهر مى شوم، احساس مى کنم ابو حذیفه اینگونه دوست ندارد و ناراحت مى شود، چکار کنم؟
رسول خدا(ص) فرمود: ازپستانت به او شیر بده تا مشکل حل شود، عرض کرد: او مردى بزرگ وداراى ریش ومحاسن است چگونه او را شیر دهم؟ پیامبر لبخندى زد وفرمود: مى دانم او خرد سال نیست بلکه مردى بزرگ و داراى ریش و محاسن است، او را شیر بده با تو محرم شود و آنچه در ذهن أبو حذیفه است پاک مى شود.
سهله از خدمت پیامبر رفت و باز هم خدمت آن حضرت آمد وگفت: او را شیر دادم و خیال أبو خذیفه را راحت کردم.
فتواى فقهى بر اساس این حدیث
ابن حزم و داود ظاهرى تحت عنوان «مذهب عائشه» مى گویند: اگر مردى بزرگسال از پستان زنى شیر بنوشد حکم طفلى را خواهد داشت که از پستانش شیر نوشیده است.
بنا بر این همانگونه که آن طفل محرم آن زن است مرد بزرگسال هم محرم مى شود.
براستی هر انسان مسلمانی در وهله اول که این روایت را می خواند در بزرگترین کتاب اهل سنت صحیح مسلم به دیدگان خود شک می کند و نمی تواند انچه را که خوانده تصدیق نماید . ولی این حقیقت تلخ و دردناک است که ساحت مقدس رسول اکرم را آلوده می سازد که به ارزشهای اخلاقی و انسانی ، تا آخرین حد ، بی اهمیت و بی بند و بار است و از دین خدا احکامی می سازد که دیوانگان را به خنده می اندازد و هیچ عقل و ذوق و وجدان و مروت و حیا و ایمانی آن را نمی پذیرد .
از عایشه نقل شد که گفت : سهله دختر سهیل که همسر ابوحذیفه از قبیله بنی عامر است نزد رسول خدا آمد و گفت : ای رسول خدا ! سالم را میدیدم که بسیار در منزل ما رفت و آمد می کرد ، و ما هم بیش از یک خانه نداشتیم . شما درباره او چه نظر می دهید ؟ رسول خدا گفت : او را شیر بده !!
سهله گفت : چگونه او را شیر بدهم در حالی که مردی بزرگ است و محاسن دارد؟!
باز هم پیامبر گفت : به او شیر بده !!!
عایشه ام المومنین به این حدیث عمل کرده و هر کس از مردان را که می خواست بر او وارد شوند ، دستور می داد به خواهرش ام کلثوم دختر ابوبکر و دختران برادرش که به او شیر دهند !!!! ولی دیگر همسران رسول خدا از این کار سر باز زدند و به هیچ وجه اجازه ندادند بدان صورت کسی بر آنان وارد شود.
صحیح مسلم ج 2 ص1078
آیا یک نفر مومن اجازه می دهد که همسرش سینهای خود را در آورد و در دهان مرد بالغی گذارد که از آن شیر بخود سپس مادر او گردد ؟!
تازه این مرد باید اقلا پنج بار شیر بخورد آن هم به حد سیر شدن چون این حکم فقهی از خود عایشه در کتاب صحیح مسلم ج 2 ص 1075 آمده است که برای رضایی شدن و محرم شدن از یک زن باید پنج بار به حد سیر شدن شیر بخورد.
چگونه می توان تصور کرد ، پیامبری که بر ما حرام کرده است دست زدن و مصافحه کردن با زن نامحرم ، اکنون اجازه می دهد که سینهای آن زن نامحرم را بمکیم ؟! آنهم پنج بار به حد سیر خوردن از شیر به عنوان یک وعده غذایی ؟!! چنین حدیثی مانند بسیاری دیگر از احادیث دیگر که از رسول خدا این بزرگمردی که حیاء و غیرت را از ستونهای ایمان به حساب می آورد نقل می کنند دروغی است بزرگ که اعمال خود را در پشت آن پنهان کنند .
شاید به همین دلایل بود مردم را مشتاق می کرد که برای دیدار با عایشه بشتابند و او را وصف و مدح کنند و تعظیم نمایند و به درجه ای بالا ببرند که بزرگان اصحاب ، به آن مقام قائل نیامدند و اعلام کنند نزد عایشه نصفی از دین وجود دارد ؟!!!
اما برای این که ثابت کنیم این حدیث از رسول اکرم دروغ است و هواهای نفسانی این زن باعث شده است این حدیث گفته شود به تامل در این روایت شما را فرا می خوانیم .
عایشه نقل می کند : روزی رسول خدا بر من وارد شد که یک نفر نزد من نشسته بود ، بسیار بر پیامبر گران آمد وآثار خشم و غضب را در سیمایش مشاهده کردم . به حضرت عرض کردم : این برادر من از رضاعت است . عایشه گوید حضرت فرمود : در مورد برادرانتان از رضاعت خیلی دقت کنید ، زیرا رضاعت تنها از گرسنگی است .صحیح مسلم ج 2 1078
شاید عایشه در زمان حیات پیامبر اکرم نیز اجتهاد می کرده و شیر دادن به مردان بزرگ را صحیح می دانسته است و با این روایت می توان ثابت کرد که در زمان پیامبر این عمل را مباح و جایز می دانسته ولی پیامبر با او موافق نکرده و خشمناک شده و با عصابانیت با او سخن گفته و ادامه داده رضاعیت تنها از راه گرسنگی است یعنی رضایت ممکن نیست فقط برای کودکانی که از راه شیر زندگی می کنند و غذاهای دیگر برای سیر کردن خود نمی توانند استفاده کنند و قطعا چنین انسانی دارای سن بسیار کم و غیر ممیز می باشد نه انسان بزرگی که محاسن داشته باشد . بجای خوردن شیر از سینه زن نامحرم مردم چیزی دیگه کوفت کنه و مشخصا از این روایت رضاعت برای انسانها ممیز و بزرگ باطل و حرام است که می توانند از راه دیگری به غیر از شیر خوردن سیر شوند .
این دو دلیل عایشه (قرآن و سنت)، نه مورد قبول سایر همسران رسول خدا صلىاللهعلیهوآله قرار گرفت و نه احدى از علماى اهل سنت بدان فتوى دادند. تذکر این نکته نیز لازم است که داستان شیر خوردن «سالم» را نیز فقط عایشه نقل کرده است که در آن اشکالات متعددى دیده مىشود که مهمترین آنها این است که اگر سالم با سهلة نامحرم است چگونه مىتواند شیر او را بخورد. أبو حذیفة از اینکه سالم به زنش -که با او نامحرم است- نگاه مىکند ناراحت مىشود ولى اگر شیر زنش را بخورد ناراحت نمىشود! آیا مىتوان پذیرفت که نگاه کردن به زنى حرام باشد ولى مکیدن شیر از پستان او حلال؟! راستى چقدر مسخره است! آیا نمىتوان به قاطعیت گفت: که این روایت همچون آیهاى که برهاى بتواند آن را بخورد ساختگى است؟ آیا از مجموع این داستان نمىتوان فهمید که عایشه از جعل حدیث ابائى نداشت؟ آیا باز هم مىتوان به روایات عایشه اعتماد کرد؟
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
توجه:فقط اعضای این وبلاگ میتوانند نظر خود را ارسال کنند.